null

Regulamin organizacyjny podmiotu leczniczego KeyClinic

Centrum Psychiatrii i Psychoterapii, prowadzonego przez KeyClinic sp. z o.o

 

 

I. Postanowienia ogólne:
1. Regulamin określa sposób i warunki udzielania świadczeń zdrowotnych przez Podmiot Leczniczy, w tym zatrudnione w nim lub współpracujące z nim osoby wykonujące zawody medyczne.
2. KeyClinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest podmiotem leczniczym, działającym na podstawie:

a) ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 711 z późn. zm.) i przepisów wydanych na jej podstawie’
b) ustawy z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 849);
c) ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty (t.j. Dz. U. z 2021 r. poz. 790),
d) rozporządzenia Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 666 z późn. zm.).
e) Regulaminu Organizacyjnego.

 

II. Firma podmiotu leczniczego
1. Podmiot leczniczy działa pod firmą: KeyClinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością
2. Podmiot leczniczy używa nazwy: KeyClinic Centrum Psychiatrii i Psychoterapii
3. Adres KeyClinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością: ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa

 

III. Cele i zadania podmiotu leczniczego, rodzaj działalności leczniczej oraz zakres udzielanych świadczeń zdrowotnych
1. Celem KeyClinic spółki z ograniczoną odpowiedzialnością jest udzielanie ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w zakresie psychiatrii, psychoterapii, psychologii, leczenia uzależnień, a także zapobieganie powstawaniu chorób i urazów oraz szerzenie oświaty zdrowotnej, służących przywróceniu i poprawie zdrowia oraz innych działań medycznych wynikających z procesu leczenia lub przepisów odrębnych regulujących zasady ich wykonywania.
2. Do zadań KeyClinic sp. z o.o. należy udzielanie świadczeń zdrowotnych służących zachowaniu, ratowaniu, przywracaniu i poprawie zdrowia oraz wykonywanie innych działań medycznych wynikających, z procesu leczenia lub przepisów regulujących zasady ich wykonywania, a w szczególności związanych z:

a) udzielaniem świadczeń psychologicznych/psychoterapeutycznych/leczenia uzależnień,
b) udzielaniem świadczeń diagnostycznych,
c) udzielaniem ambulatoryjnych świadczeń zdrowotnych w formie porad, konsultacji, orzeczeń i zabiegów psychiatrycznych,
d) prowadzenie szeroko rozumianej działalności edukacyjnej i informacyjnej a także profilaktycznej
e) współpraca z innymi jednostkami służby zdrowia

 

IV. Struktura organizacyjna zakładu leczniczego podmiotu leczniczego
1. Podmiot leczniczy wykonuje działalność w zakładzie leczniczym pod nazwą KeyClinic Centrum Psychiatrii i Psychoterapii.
2. W zakładzie leczniczym KeyClinic Centrum Psychiatrii i Psychoterapii wydzielono jednostki organizacyjne:
3. W obrębie jednostki organizacyjnej wskazanej w pkt. 2 funkcjonują komórki organizacyjne:

a) Poradnia zdrowia psychicznego dla dorosłych
b) Poradnia zdrowia psychicznego dla dzieci
c) Poradnia psychologiczna dla dorosłych
d) Poradnia psychologiczna dla dzieci
e) Poradnia leczenia uzależnień
f) Gabinet diagnostyczno-zabiegowy

 

V. Miejsca udzielania świadczeń zdrowotnych
1. Miejscem udzielania świadczeń zdrowotnych podmiotu leczniczego jest ul. Nowogrodzka 47A, 00-695 Warszawa oraz Aleje Jerozolimskie 133/162, 02-304 Warszawa

 

VI. Przebieg procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w jednostkach i komórkach organizacyjnych podmiotu leczniczego
1. Świadczenia zdrowotne udzielane są wyłącznie przez pracowników medycznych, którzy posiadają odpowiednie kwalifikacje do wykonywania świadczeń, potwierdzone dyplomami, certyfikatami i spełniających odpowiednie wymagania zdrowotne.
2. Rejestracja pacjentów dokonywana jest na podstawie zgłoszenia:

a) osobistego lub za pośrednictwem osoby trzeciej w miejscu udzielania świadczeń,
b) telefonicznego pod numerem telefonu 576-250-700
c) za pośrednictwem portalu znanylekarz.pl

3. Proces udzielania świadczeń zdrowotnych rozpoczyna się w Rejestracji. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest okazać dowód tożsamości do wglądu (celem zweryfikowania tożsamości, bowiem zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, podmiot leczniczy ma prawo do przetwarzania danych osobowych w tym numeru Pesel swoich pacjentów).
4. W Rejestracji pacjent zobowiązany jest złożyć pisemne oświadczenie o stanie zdrowia i upoważnieniu określonej osoby do dostępu do dokumentacji medycznej i informacji o swoim stanie zdrowia i udzielonych mu świadczeniach zdrowotnych (lub o nieupoważnieniu nikogo), a także o zgodzie na udzielenie świadczeń zdrowotnych, zgodnie z art. 17 i art. 26 Ustawa z dnia 6 listopada 2008 r. o prawach pacjenta i Rzecznik Praw Pacjenta (t.j. Dz. U. z 2020 r. poz. 849).
5. Po zarejestrowaniu się do lekarza lub psychologa/psychoterapeuty, pacjent w umówionym dniu i o określonej godzinie zgłasza się do przyjęcia we wskazanym gabinecie, na pierwszą wizytę pacjent zgłasza się 15 minut wcześniej, w celu założenia dokumentacji medycznej
6. W trakcie udzielenia świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do uzyskania wszystkich niezbędnych wyjaśnień, dotyczących postawionej diagnozy, a także zaproponowanego leczenia.
7. Na każdym etapie udzielania świadczenia zdrowotnego pacjent ma prawo do złożenia skargi na zachowanie lub czynności personelu KeyClinic spółki z ograniczoną odpowiedzialnością. Skargi przyjmuje kierownik podmiotu leczniczego lub inna upoważniona przez niego osoba.
8. Skarga może być złożona ustnie lub pisemnie. Na każdą skargę złożoną pisemnie należy udzielić pisemnej odpowiedzi w terminie nie przekraczającym 14 dni.

 

VII. Organizacja i zadania poszczególnych komórek organizacyjnych zakładu leczniczego
1. Do głównych zadań organizacyjnych wszystkich komórek organizacyjnych należy:

a) realizacja zadań podmiotu i celu, dla którego został on utworzony, określonych w powszechnie obowiązujących przepisach prawa oraz niniejszym Regulaminie;
b) kompetentne i terminowe wywiązywanie się z przyjętych obowiązków;
c) dbałość o należyty wizerunek podmiotu leczniczego;
d) zapewnienie sprawności funkcjonowania podmiotu;
e) przestrzeganie tajemnicy służbowej, kodeksów etyki zawodowej, karty praw pacjenta;
f) wykonywanie innych czynności określonych w poszczególnych zarządzeniach lub poleceniach przełożonego.

2. Wszystkie komórki organizacyjne oraz osoby w nich zatrudnione współpracują ze sobą, w celu zapewnienia sprawnego i efektywnego funkcjonowania Podmiotu leczniczego pod względem diagnostyczno-leczniczym oraz administracyjno-gospodarczym.
3. Współdziałanie między poszczególnymi jednostkami oraz komórkami organizacyjnymi podmiotu powinno odbywać się w sposób, który zapewni sprawność funkcjonowania podmiotu oraz kompleksowość, dostępność i należytą jakość udzielania świadczeń zdrowotnych.
4. Podmiot leczniczy KeyClinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością w realizacji swoich zadań może współpracować z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą, organizacjami społecznymi, fundacjami, stowarzyszeniami naukowymi i innymi instytucjami, których statutowym zadaniem jest działanie na rzecz zdrowia społeczeństwa.

 

VIII. Warunki współdziałania z innymi podmiotami wykonującymi działalność leczniczą w zakresie zapewnienia prawidłowości diagnostyki, leczenia, pielęgnacji i rehabilitacji pacjentów oraz ciągłości przebiegu procesu udzielania świadczeń zdrowotnych
1. W sytuacji, gdy podmiot leczniczy nie jest w stanie zapewnić niezbędnej kompleksowości w ramach udzielanego świadczenia bądź wymagana jest konsultacja specjalistyczna, osoba udzielająca świadczeń udziela pacjentowi informacji o podmiotach wykonujących działalność leczniczą, które mogą udzielić świadczeń w zakresie wymaganym w danym przypadku. W uzasadnionych medycznie przypadkach lekarz wydaje skierowania na badania diagnostyczne, do poradni specjalistycznych lub do leczenia stacjonarnego.

 

IX. Postępowanie z dokumentacją medyczną
1. Podmiot leczniczy prowadzi, przechowuje i udostępnia dokumentację medyczną na zasadach określony w niniejszym Regulaminie, a także w ustawie z dnia 6 kwietnia 2020 r. w sprawie rodzajów, zakresu i wzorów dokumentacji medycznej oraz sposobu jej przetwarzania (Dz. U. poz. 666 z późn. zm.).
2. Podmiot leczniczy zapewnia ochronę danych zawartych w dokumentacji medycznej.
3. Podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych udostępnia dokumentację medyczną:

a) podmiotom udzielającym świadczeń zdrowotnych, jeżeli dokumentacja ta jest niezbędna do zapewnienia ciągłości świadczeń zdrowotnych;
b) organom władzy publicznej, w tym Rzecznikowi Praw Pacjenta, Narodowemu Funduszowi Zdrowia, organom samorządu zawodów medycznych oraz konsultantom w ochronie zdrowia, a także Rzecznikowi Praw Pacjenta Szpitala Psychiatrycznego, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez te podmioty ich zadań, w szczególności nadzoru i kontroli;
c) podmiotom, o których mowa w art. 119 ust. 1 i 2 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, w zakresie niezbędnym do przeprowadzenia kontroli na zlecenie ministra właściwego do spraw zdrowia;
d) upoważnionym przez podmiot, o którym mowa w art. 121 ustawy z dnia 15 kwietnia 2011 r. o działalności leczniczej, osobom wykonującym zawód medyczny, w zakresie niezbędnym do sprawowania nadzoru nad podmiotem leczniczym niebędącym przedsiębiorcą;
e) Agencji Oceny Technologii Medycznych i Taryfikacji, w zakresie niezbędnym do wykonywania przez nią zadań określonych w art. 31n ustawy z dnia 27 sierpnia 2004 r. o świadczeniach opieki zdrowotnej finansowanych ze środków publicznych (Dz. U. z 2019 r. poz. 1373, z późn. zm.);
f) Agencji Badań Medycznych w zakresie określonym ustawą z dnia 21 lutego 2019 r. o Agencji Badań Medycznych (Dz. U. poz. 447 oraz z 2020 r. poz. 567);
g) ministrowi właściwemu do spraw zdrowia, sądom, w tym sądom dyscyplinarnym, prokuraturom, lekarzom sądowym i rzecznikom odpowiedzialności zawodowej, w związku z prowadzonym postępowaniem;
h) uprawnionym na mocy odrębnych ustaw organom i instytucjom, jeżeli badanie zostało przeprowadzone na ich wniosek;
i) organom rentowym oraz zespołom do spraw orzekania o niepełnosprawności, w związku z prowadzonym przez nie postępowaniem;
j) podmiotom prowadzącym rejestry usług medycznych, w zakresie niezbędnym do prowadzenia rejestrów;
k) zakładom ubezpieczeń, za zgodą pacjenta;
l) komisjom lekarskim podległym ministrowi właściwemu do spraw wewnętrznych, wojskowym komisjom lekarskim oraz komisjom lekarskim Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego lub Agencji Wywiadu, podległym Szefom właściwych Agencji;
m) osobom wykonującym zawód medyczny, w związku z prowadzeniem procedury oceniającej podmiot udzielający świadczeń zdrowotnych na podstawie przepisów o akredytacji w ochronie zdrowia albo procedury uzyskiwania innych certyfikatów jakości, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;
n) wojewódzkiej komisji do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1, w zakresie prowadzonego postępowania;
o) spadkobiercom w zakresie prowadzonego postępowania przed wojewódzką komisją do spraw orzekania o zdarzeniach medycznych, o której mowa w art. 67e ust. 1;
p) osobom wykonującym czynności kontrolne na podstawie art. 39 ust. 1 ustawy z dnia 28 kwietnia 2011 r. o systemie informacji w ochronie zdrowia, w zakresie niezbędnym do ich przeprowadzenia;

4. Dokumentacja medyczna jest udostępniana:

a) do wglądu, w tym także do baz danych w zakresie ochrony zdrowia, w miejscu udzielania świadczeń zdrowotnych, z wyłączeniem medycznych czynności ratunkowych albo w siedzibie podmiotu udzielającego świadczeń zdrowotnych, z zapewnieniem pacjentowi lub innym uprawnionym organom lub podmiotom możliwości sporządzenia notatek lub zdjęć;
b) przez sporządzenie jej wyciągu, odpisu, kopii lub wydruku;
c) przez wydanie oryginału za potwierdzeniem odbioru i z zastrzeżeniem zwrotu po wykorzystaniu, na żądanie organów władzy publicznej albo sądów powszechnych, a także w przypadku, gdy zwłoka w wydaniu dokumentacji mogłaby spowodować zagrożenie życia lub zdrowia pacjenta;
d) na informatycznym nośniku danych.

 

X. Wysokość opłat za udostępnienie dokumentacji medycznej
1. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom lub osobom przez nich upoważnionym do wglądu do dokumentacji medycznej, zgodnie z warunkami określonymi w Ustawie z dnia 6.11.2008r. o prawach pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta.
2. Dokumentacja medyczna udostępniana jest pacjentom oraz osobom upoważnionym nieodpłatnie.

 

XI. Organizacja procesu udzielania świadczeń zdrowotnych w przypadku pobierania opłat
1. Świadczenia zdrowotne udzielane w KeyClinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością są odpłatne. Cennik świadczonych usług stanowi Załącznik nr 1 do Regulaminu i jest ogólnodostępny w siedzibie podmiotu leczniczego.
2. Pacjent, któremu zostanie udzielone świadczenie odpłatnie jest informowany o cenie usługi przed jej realizacją.

 

XII. Sposób kierowania jednostką i komórkami organizacyjnymi podmiotu leczniczego
1. KeyClinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością kieruje kierownik placówki i reprezentuje ją na zewnątrz.
2. Kierownik samodzielnie podejmuje decyzje dotyczące KeyClinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością oraz ponosi za nie odpowiedzialność.
3. Podczas nieobecności kierownika zastępuje go upoważniony przez niego pracownik.
4. Do obowiązków i uprawnień kierownika należy:

a) organizowanie i kierowanie pracą podległych pracowników
b) zapewnienie racjonalnego wykorzystania czasu pracy oraz sprawowanie nadzoru nad przestrzeganiem dyscypliny podległych pracowników
c) podejmowanie decyzji w sprawach zatrudnienia, wynagrodzenia, premii, rozwiązywania umów cywilno-prawnych.
d) kontrolowanie przestrzegania przez pracowników i osoby udzielające świadczeń na podstawie umów innych niż umowa o pracę, przepisów bhp i przeciwpożarowych,
e) przyjmowanie skarg i zażaleń oraz prowadzenie korespondencji z nimi związanej,
f) wydawanie zarządzeń wewnętrznych regulujących bieżącą działalność,
g) nadzór nad jakością udzielania świadczeń medycznych,
h) zatwierdzanie harmonogramów pracy osób udzielających świadczeń medycznych,
i) działanie na rzecz podnoszenia kwalifikacji zawodowych pracowników,
j) nadzór nad gospodarką lekową,
k) nadzór nad utrzymaniem urządzeń, sprzętu, aparatury medycznej i zajmowanych pomieszczeń w należytym stanie technicznym z uwzględnieniem zasad bezpieczeństwa przeciwpożarowego oraz zasad bezpieczeństwa i higieny pracy,
l) dbanie o udzielanie świadczeń medycznych wyłącznie przez personel o niezbędnych kwalifikacjach zawodowych

 

XIII. Prawa i obowiązki Pacjenta
1. W czasie korzystania ze świadczeń medycznych w KeyClinic spółka z ograniczoną odpowiedzialnością pacjent ma prawo do:

a) poszanowania godności osobistej oraz uprzejmego traktowania przez personel medyczny
b) świadczenia usług zdrowotnych przez personel o odpowiednich kwalifikacjach, zgodnie z wymaganiami wiedzy medycznej
c) rzetelnej informacji o stanie zdrowia
d) wyrażenia zgody na udzielanie określonych świadczeń zdrowotnych lub ich odmowy, po uzyskaniu informacji o proponowanych metodach diagnozy i leczenia

2. Do obowiązków pacjenta należy:

a) przestrzeganie zakazu palenia tytoniu oraz spożywania alkoholu na terenie podmiotu leczniczego
b) przestrzeganie higieny osobistej
c) przestrzeganie zasad bezpieczeństwa oraz ppoż.
d) przestrzeganie zaleceń lekarza
e) odwoływanie wizyt z należytym wyprzedzeniem (min 12 h przed planowaną wizytą)

3. Pacjent ma prawo do natychmiastowego uzyskania świadczeń zdrowotnych ze względu na zagrożenie zdrowia lub życia.
4. Świadczenia na rzecz pacjentów są wykonywane przez personel posiadający odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia określone w odrębnych przepisach.
5. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentom zgodnie z wymaganiami aktualnej wiedzy medycznej.
6. Świadczenia zdrowotne udzielane są pacjentowi z należytą starannością, w warunkach odpowiadających obowiązującym w tym zakresie wymaganiom fachowym i sanitarnym.
7. Osoby udzielające pacjentowi świadczeń zdrowotnych kierują się zasadami etyki zawodowej określonymi przez właściwe samorządy zawodów medycznych.
8. Świadczenia zdrowotne są organizowane w sposób zapewniający pacjentom najdogodniejszą formę korzystania ze świadczeń.
9. Orzeczenia lekarskie dotyczące stanu zdrowia pacjentów wydawane są zgodnie z regulacjami ustawy z dnia 5 grudnia 1996 r. o zawodach lekarza i lekarza dentysty.
10. Pacjenci mają prawo zgłaszania uwag, wniosków i skarg osobom udzielającym im świadczeń zdrowotnych jak i bezpośrednio kierować je do kierownika placówki. Na życzenie pacjenta udzielana jest mu odpowiedź na piśmie.

 

XIV. Postanowienia końcowe
1. Regulamin został opracowany w oparciu o obowiązujące przepisy, w szczególności ustawę o działalności leczniczej. W zakresie nieuregulowanym postanowieniami Regulaminu, zastosowanie znajdują powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.
2. Postanowienia Regulaminu obowiązują cały personel Podmiotu Leczniczego oraz osoby współpracujące z Podmiotem leczniczym oraz wszystkich pacjentów Podmiotu Leczniczego.
3. Postanowienia Regulaminu zostają podane do wiadomości osób zatrudnionych oraz współpracujących z Podmiotem Leczniczym.
4. Regulamin wraz z załącznikami stanowi integralną część. Wszelkie zmiany Regulaminu wymagają zachowania formy i trybu właściwego dla jego wprowadzenia.
5. Regulamin wchodzi w życie z dniem rozpoczęcia działalności przez podmiot leczniczy.
6. Zmiany w regulaminie następują poprzez dodawanie kolejnych załączników